Late sommerdager, agurktid og politikere vi gjerne vil ha

Vi startet sommeren for godt ved St.Hanstider. Turen gikk som så ofte før til Bråtene der vi nå har vært i nesten to uker. Bildet viser Nattfiolen som bare blomstrer og dufter frem til St.Hans. Sommerferien startet med sol og varme om ikke fullt så varmt som hjemme på Lilleborg. 22 grader i vannet som kjentes fløyelsmykt rundt våre morgenbadende kropper. Det var farlig tørt i starten og vi ønsket oss regn, et ønske vi fikk oppfyllt, men i starten stort sett i passelig små doser. Radio og digitale aviser har holdt oss opptatert på små og store hendelser. De store, som omhandler krigen og Wagnergruppens forsøk på statskupp er ikke mitt anliggende her. Det er den mørke bakgrunnen til alle de hjemlige hendelsene som stort sett har med våre politikere å gjøre. Det er disse sakene som fikk meg til å åpne PCen for første gang på to uker i de første skikkelige regnværet.

Tross sommervarme og feriemodus har vi opplevet to toppolitikere og regjeringsmedlemmer (kvinner) som har vært i hardt vær etter brudd på habiliteringsreglene. Denne ene måtte gå, den andre sitter fortsatt, men på ingen måte trygt. To politikere som begge har nytt og nyter stor tillit, dyktige politikere som vi så absolutt trenger og som jeg og mange med meg vil savne og savner dypt. Samtidig har vi en toppolitiker og partileder (mann) som stjeler et par 1000-kroners solbriller og har den ene dumme forklaringen etter den andre som fortsatt får tillit i partiet sitt.

Med fare for å bli beskyldt for å se disse sakene med feministbrillene på, må jeg spørre om dette har noe med at kvinner i politikken sitter mer utrygt enn menn? Jeg blir bestyrket i min tro når jeg leser Helle Stensbaks kommentar i Aftenposten i dag. http://Tillit nok for en statsråd Helle Stensbak Helle Stensbak Samfunnsøkonom og forfatter For er det ikke forunderlig at vi har to Senterpartipolitikere (menn) i regjering som begge var med på den famøse hytteturen der Liv Signe Navarseter fikk sms med de berømte ordene “vi har lyst på f***a di”. Det er altså stuerent for politikere og regjeringsmedlemmer å gjøre seg til tyv for ca 1000 kr eller å komme med sjikanerende meldinger til en (kvinnelig) kollega. Ære være Helle Stensbak for å trekke frem denne hyttetursaken der gutta sitter halvfulle og kvinnehatende og senere får lov til å være medlemmer av regjeringen, landets aller høyeste politiske verv. Personlig vil jeg mene at Trettebergstuen og Brenna har mye større tillit enn Moxnes, Borten Moe og Gram i mine øyne. Men de to førstnevnte er altså kvinner og de tre siste menn. Ytterligere kommentarer overflødige.

Hilsen Ragnhild som kan opprøres også om sommeren

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg