Trude Drevland,,,, og dans,,,og forfengelighet,,, .

For en uke siden skrev jeg om danse-band musikk på 75 årsdag. Det fikk liv i oss. Vi danset utover natten, hadde det moro og svetten haglet. Igår kveld hadde vi Hedda 9 år og Kaspar snart 12 på besøk. Morforeldre har lov til å skjemme bort ungene og det gjorde med pizza, brus og etterhvert TV med smågodt attåt. Men for å si det med en gang.Vanligvis er det et helt annet kosthold! Barna ville se på “Skal vi danse?” Og det gjorde vi. Vi litt eldre hadde bare tittet så vidt på det tidligere, men det ble en morsom opplevelse. Fra topp proffe selskapsdansere til nettopp: Trude Drevland 70. Alderen tilsa at hun godt kunne vært mor til de andre men det gjorde ingenting. Hun strålte av trygghet og glede. Om ikke alle dansetrinnene var like flotte, så var det likevel elegant og for en flott holdning hun hadde. Seerne satte også pris på dette og stemte henne videre.

Jeg vet ikke ikke noe om og hvordan hun trener, men jeg er temmelig sikker på at hun gjør endel for å se så sprek ut. Uansett alder er vi mer eller mindre forfengelige. Vi ønsker å se bra ut. Rynker og litt skrukk forteller at vi har blitt noen år. At vi blir krumme i ryggen og går som sekker med korte skritt, behøver ikke være obligatorisk! Yngvar og jeg har skrevet om trening for å ta tak i dette, og det skal ikke mye til. Kortversjonen kan være: styrketrening av kjernemusklene, løft hodet, vær bevist når du går, ta lange skritt og sveiv med armene.

Men jeg kommet tilbake til dansingen. Glimrende mosjon som gir glede. Det kan være hjemme i stua, på Danseband festival eller kanskje Norsk seniordans. Ca 12 000 er medlemmer av dette. Jeg har ikke vært med selv men kjenner danse-entusiaster som fremsnakker dette flotte tiltaket. Dette er bare å Google, så ser du hvor det foregår..

Så da er det bare å si. Opp med hodet, sveiv med armene, enten du er på tur eller på dansegulvet!!

God søndag fra Thor-Øistein.

 

1 kommentar
    1. Ja takk, jeg skal prøve å sveive med armene. Skrittene er blitt kortere, jeg går som en sekk! Jeg danset i Toscana i bryllupet til mitt barnebarn da jeg var 79…. Men det er den venstre hofta som er nedslitt nå. Deilig med barnebarn, ikke sant?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg