Litt om Thor-Øistein

Jeg har jobbet med barnemedisin og idrettsmedisin hele doktorlivet mitt. De siste 12-13 årene har jeg utvidet interessefeltet til hva som skjer med oss når vi blir eldre. Det har blitt  en del foredrag om senior-livsstil og i januar 2017  ble boka “Kom i form 60+” gitt ut på Aschehoug. Det var et morsomt samarbeidsprosjekt som treneren Yngvar Andersen og jeg hadde holdt på med ett års tid. Men hvorfor lager vi denne bloggen nå ? Ikke minst på bakgrunn av boka, får vi mange spørsmål som har med helsa vår å gjøre og hvordan livsstilen kan påvirke denne. Jeg synes det er hyggelig og utfordrende om følgere av bloggen kan spørre og utfordre oss.  Ellers er det mye som tas opp i mediene som det det kan være artig å kommentere. Alt fra merkverdige helseråd til seriøs forskning hvor det kan være naturlig å spørre: “Hva betyr dette for meg?”

Til slutt et utsagn som jeg skal utdype etter hvert: I gruppesammenheng lever folk med en sunn livsstil lengre en de som ikke har dette. For den enkelte kommer flaks og hell ganske vesentlig inn. Lever vi et aktivt liv og spiser rimelig sundt, legger vi i hvert fall grunnlaget for å ha det bra lengst mulig.  

  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg