Er nakne besteforeldre greit?

Spørsmålet høres i første omgang temmelig utidig ut men ikke desto mindre har det dukket opp i sommer. Morgen bad sammen med kona fra brygga før barn og barnebarn våkner er en deilig tradisjon. Vi våkner tidlig og etter litt morgengymnastikk blir det en skikkelig adrenalin kick. For oss er nakenbad slik om morgenen helt naturlig. Noen ganger dukker barnebarna opp og en slik kjapp morgendukkert endrer ikke på kleskoden. Men vi er kanskje noe mer diskret og gjemmer oss litt bak håndkle. Bading senere på dagen er tjo og hei. Uansett temperatur hoppes og stupes det i vilden sky. For meg er det da naturlig med badebukse. De gangene jeg har glemt buksa, får jeg klar melding om å hente den. Etter hvert hører jeg at de fleste bestefedrene har det slik. En ting er at gamle gubber i naken tilstand ikke ser så lekre ut lenger,,, men likevel. Vi er jo ikke farlige.

Så en litt annen vinkling, som en venn forleden tok opp. Når små barnebarn trenger hjelp på doen, ” da roper jeg etter bestemor”. At det i rettssalene dukker opp saker med uartige besteforeldre er skremmende. Men er det nok til å få oss til ikke å te oss som naturlige hjelpere for barnebarna?

Hilsen Thor-Øistein

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg