På vei hjem etter fine dager på Gran Canaria

Etter for Thor-Øistein 19 og for meg 12 dager på Gran Canaria er vi nå på vei hjem. Det har vært mye aktivitet – først en meget vellykket  treningscamp, deretter en uke aktivitetsferie med mange daglige skritt i følge våre skritt-tellere. Fjellturer i varmen med påfølgende bad i 23 graders Atlanterhav gjør godt både for kropp og sjel. 

Hvordan holde på formen?                                                                                                        Thor-Øistein gjør morgengymnastikk og sluntrer så godt som aldri unna, jeg lover meg selv i alle fall noen enkle styrkeøvelser og fremfor alt øvelser som holder ryggen noenlunde rett. Værmeldingene gir håp om skiføre, i alle fall noen steder, så vi ser frem til å ta frem skiene. Dessuten tror jeg Pia gleder seg til litt ordentlige turer igjen.

Hvordan unngå stillesitting?                                                                                                           Nå sitter vi og venter på et fly som er tre timer forsinket. Faren er å bare bli sittende – særlig siden vi når vi forhåpentlig er i luften har seks timers flytur foran oss. Vi tar noen turer rundt avgangshallen – ikke veldig mye spennende å se på, men vi får i alle fall beveget litt på beina. Noen knebøyninger går det an å ta uten å vekke alt for mye oppmerksomhet, vi prøver oss ikke på planke eller push-ups.

Borte bra – hjemme best.                                                                                                               Nå gleder vi oss veldig til å komme hjem – til eget hjem, egen seng og vanlig norsk mat. Turer i marka og besøk til barn og barnebarn. Jeg har tidligere lovprist hverdagene og det er akkurat det jeg ser frem til nå – hverdager. Vi har vært heldige og sluppet alt juleoppstyr i november, jeg gleder meg veldig til å forberede jul i slutten av november og i desember, ikke før etter første søndag i advent.

Hilsen Ragnhild 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg