Guilty pleasures – i en annerledes tid

Selv om det meste er satt på vent – vi har enda ikke begynt å kjede oss og vi har heller ikke hatt behov for noe nytt tidsfordriv. Dagene går i en nokså rolig og litt søvnig rutine. Vi våkner, litt senere enn vanlig (sommertiden gjør nok det), leser mange aviser til morgenkaffen, tur, formiddagste med bøker og liknende inntil middagstid. Litt TV, strømmetjenester og slikt blir det på kvelden. Foreløbig veldig lite nyttige gjøremål som jeg hører det snakkes om, som å rydde i klesskapet, pusse vinduer eller støvsuge bokhyllene.

Men så var det de litt mer guilty pleasures, en av mine er Word Feud. En skikkelig tidstyv som jeg ikke riktig klarer å slutte med. Det ergrer meg at jeg bruker tid på det i stedet for å lese, gjøre spansklekse eller rydde i kjøkkenskapene, men jeg klarer ikke stå i mot. Karakterstyrke – det er det jeg trenger.

Noen guilty pleasures har jeg fra moren min. Hennes var 1) kabal og 2) puslespill. En tredje kunne være å løse kryssord, men det er regnet som litt mer godkjent fordi det skjerper hjernen. Akkurat som mor legger jeg kabal, men fortrinnsvis på ferie .Av og til lar jeg meg lure til å legge kabal på nettbrettet, et ypperlig tidsfordriv på reise, men litt skamfullt hjemme i sofakroken. Når det gjelder puslespill så har jeg gode barndomsminner fra juleferier hvor et bridgebord ble satt opp i stuen og 1000 brikker lagt utover. Mor kunne sitte i timevis og pusle, vi andre bidro innimellom med en brikke her eller der. Av og til ble vi barna så ivrige at vi satte oss ned og puslet vi også. Søster Bente og datter Kjersti har videreført gleden ved puslespill som de kan bruke dager og uker på.

Jeg vet i alle fall en ting. Hvis jeg skulle bli isolert og ikke kunne gå ut ville jeg ønske meg et puslespill med 1000 brikker og bridgebord i stuen.

Hilsen Ragnhild som trenger litt mer karakterstyrke til nyttige gjøremål.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg