14.06.2015

Det er blitt mye sykling i det siste – en av de tingene jeg har lovet meg selv å ikke slutte med så lenge jeg overhodet kan. Hvilken lykke det er for en senior å ha et fremkomstmiddel som tar meg hvor jeg vil på relativt kort tid og samtidig er mosjon! Sykkel fra Sagene til sentrum er 15 – 20 minutter – herlig i sol og lange lyse kvelder.

Fredag var det igjen demonstrasjon foran den SaudiArabiske ambassaden – for løslatelse av Raif Sadawi og for å unngå pisking. Og heldigvis, han ble ikke pisket denne fredagen heller, selv om det så mørkt ut etter høyesterettsdommen.! Og nå kommer jeg til dagens dette-hisser-jeg-meg-opp-over: Flott at Stortingpolitikere skriver under på opprop og oversender Saudiske myndigheter – men det hjelper jo ikke! Nå må vi, Norge, slutte å lefle med SaudiArabia og ha dem som allierte! Slike brudd på menneskeretter som foregår i det landet kan og må vi ikke akseptere! Det sies at vi i vesten ikke forstår østlig tankegang! Kan så være og store deler av deres kultur har jeg stor respekt for. Men ikke kulturen som fengsler uskyldige mennesker som tillater seg å ytre seg offentlig. Eller en kultur som har barbariske straffer som pisking. En ambassadeansatt har sagt at det er tortur for de ansatte at Amnesty står utenfor ambassaden og roper Free Raif Sadawi hver fredag. Kommentarer overflødige….

Men det går an å hisse seg opp over andre allierte også  Utrolig hvordan USA oppfører seg i Snowdonsaken – for ikke å snakke om de feige norske politikerne som ikke tørr å trosse USA og la Snowdon komme med fritt leide for å motta Bjørnsonprisen.

For å avslutte med noe hyggelig – jeg har andre gjøremål enn å hisse meg opp. I dag har jeg sett barnebarn på 7 år spille fotball! Helt vidunderlig med åtte småjenter i en klump rundt ballen (lagene minus målvaktene). Motpartens trener coachet høylytt fra sidelinjen mens “vår” trener ropte stillferdig: Snu dere jenter, der er ballen! Herlig, håper de kan fortsette å ha det gøy slik som de hadde i dag lenge inntil konkurranseidretten tar dem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg