En god dag

Å våkne på Bråtane til sol, kaffe og avis på tunet er en god start på dagen. Mye å glede seg over, men dessverre også mye til bekymring. Jeg. gleder meg stort over at det ser ut til at McCain med flere klarer å forpurre Trumps forsøk på å fjerne helsereformen til Obama. Vanskelig for oss nordmenn å forstå mange amerikaneres motstand mot en helseforsikring for alle. Gledelig var det også å lese intervju med Helga Flatland, 33 år gammel forfatter med bestselgende trilogi om ungdom fra en bygd i Norge hvor noen verver seg til Afghanistan og noen velger å bli hjemme. Nå har hun skrevet bok om to 70-åringer (!) og familiens reaksjon på at de velger å gå fra hverandre.

Men nye rapporter fra umenneskelighetene som skjer i Saudi Arabia gjør meg både sint og fortvilet. Saudi Arabia som vi, Norge, velger å være “venner” med, være våre allierte, alt pga penger og olje. Jeg skammer meg over politikerne våre når de slikker SaudiArabiske herskere opp etter ryggen, akkurat som jeg skammet meg over regjeringens unnfallenhet overfor kinesiske dissidenter.  Men her på vårt lille sted har vi det fredelig og godt. Veldig hyggelig å være sammen med voksne barn, barnebarn og deres venner med barn. Og resultatet av samtalen før middag ble at det å være sammen flere generasjoner er i seg selv en lykke. Vi er heldige.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg