Er vi forskjellige???

Da vi hadde småbarn hadde vi en stor kiste i stuen med gamle klær og hatter. Det var ting fra loppemarked og det var fra rydding på loftet hos våre foreldre. Dette var spennende for barna. De kledde seg ut og lagde show. Småjentene var nok mer geara på dette enn gutta, men det var unntak!

Se på de flotte bildene jeg har med her! Ragnhild med søster og venninne er i Biot 4-5 dager og lever ut livet og har det moro. Sterk mistanke om at menn har vært litt bremseklosser her. Men sol, varme og boblevann i glasset løsner på så mangt. Egentlig herlig at 75 åringer gleder seg med klærne fra amerika-kisten.

Jeg håper at det ble dans også. Litt eldre danser for lite. Jeg har aldri vært noen stor danser, men engelsk vals til stort orkester kan være topp, og det kan jeg fortsatt.

For ett par år siden hadde våre beste venner “Stor dag”. De inviterte til middag og dans. Etterpå husker ingen middagen,,, men dansen. “Ole Ivars”  danseband spilte opp og selskapet på 100 litt eldre danset utover natten. Vi, 75-80 danset så svetten drev. Det var moro, det, selv om det ikke var engelsk vals! 

Etter hvert kan vi bli det jeg kaller “litt slitne i hodet”, før hukommelsen svikter, vi vet ikke riktig hvor vi er og vi gjenkjenner folk ikke så lett. Det er mye erfaring for at sang og dans letter på tungsinnet som kan komme. Når det på hjemmet arrangeres sang og dans, da kommer vi opp av  stolen, vi smiler og blir med!

Jeg håper at de flotte damene på bildet tilgir at jeg avslutter litt alvorlig.

Hilsen Thor-Øistein 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg