Trening med geiter.

Geiter er “all right” dyr.

Det er ingen grenser når det gjelder trening og folks fantasi. Så la oss se på trening med geiter med en gang. Dagbladets magasin forteller om dette sist helg. Nigerianske dverg-geiter er med  på yoga trening eller heller det vi kan kalle yoga lignende trening.  Geitene vandrer rundt de trenende og dette påvirket treningsmiljøet i en glad og avslappende måte. Den personlige trener leder geita feks på ryggen (som bildet viser) til en og en av de som trener. 15-20 kg geit med småtrippende klover stimulerer her ryggmuskulaturen og beveger de små fascett-leddene på siden av ryggvirvlene. Dette skal også gi en total tilstedeværelse i egen kropp, takket være geitas nærværenhet. Om det er hold i dette, må evt bekreftes av deltakerne. Mange gir angivelig utrykk for at det fungerer, og ikke minst at skulderene “blir litt lavere”.

Massasje i Korea.

Vi var 3-4 leger i den norske olympia-leieren Korea i 1988. En av oss hadde fått anbefalt en treningsinstitutt hvor vi også kunne få massasje. Dette ville selvsagt jeg også erfare. Etter litt styrketrening ble jeg lagt ned på en benk og massasjen startet. Den  startet behagelig med lette strekninger og doktern sovnet etter hvert. Så våknet jeg brått av ett eiendommelig press over ryggen. Raskt ble jeg klar over at massasje damen med små skritt med krøllete tær vandret over ryggen min.. 40 kg dame på denne måten ble litt av en opplevelse og litt mørbanket ble jeg. Neste spesielle massasje opplevelse hadde jeg i de japanske alper. Denne gangen var det en gubbe som skulle løsne på vond nakke. Ikke hånden, men med albuen gøv han løs på meg. Muskelknutene løsnet, men endel blå merker ble det.

Mosjon med hund.

Vi bor ved Akerselva og når vi er på tur her, har vi inntrykk av at alle har hund !  Store og små, noen går langsomt og tenksomt og andre løper. Mange av oss kommer i prat med hverandre og det er nok noe av greia. Det er aldri noe ork å komme seg ut selv om det pøs-regner..Hvis det er noen som stritter imot , så blir det hunden Pia. Ellers må jeg fortelle at når morgenens push ups og planke utføres, da er Pia med.

Hilsen Thor-Øistein og Pia. 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg