Borte bra men……

1 desember startet julepyntingen her på Anfi del Mar. Inntil da var vi helt forskånet for alt som minte om jul – og sånn burde det være – alt før første søndag i advent er for tidlig. Men fra 1.desember ble det pyntet så til de grader så nå er det på tide å komme oss hjem til førjulstid

Nå avslutter vi 14 dager med turer og avslapning i sol og akkurat passe varme, dvs en god norsk sommertemperatur. Badevannet sank gradvis fra 23 da vi kom og omtrent 19 da vi dro. Det holder akkurat til lange svømmeturer i forbindelse med morgenbadet.

Det har ikke vært mangel på aktivitet – skrittelleren har nesten ikke vært under 10.000 daglig. Fjellturene tar vi meget forsiktig, absolutt ingen grunn til å ødelegge førjul og jul med å skli og falle. Heldigvis har det gått bra, men vi merker tydelig at balansen ikke er hva den har vært.

En dag på stranden observerte vi tre generasjoner spanske kvinner hvor mor og datter på hver sin side støttet bestemor ut i vannet. Alle tre syntes å storkose seg og ved god hjelp fra de to yngre klarte bestemor å komme seg ut og dukke seg.Jeg spurte på mitt beste spansk (!) om jeg fikk lov til å ta bilde av dem og det syntes de tydeligvis var både hyggelig og morsomt. Om noen år er det kanskje Kjersti og Iben eller Karoline og Hedda som støtter meg ut for å ta mitt daglige bad.

De siste dagene har vi fulgt med på daglige smitterekorder i Oslo og omliggende kommuner uten at det bekymrer oss i nevneverdig grad. Vi stoler på myndighetene som maner til ro, men selvfølgelig med de viktigste smittehensyn: Holde oss hjemme ved sykdom, vaske hendene ofte og holde avstand. Dessuten vil vi selvfølgelig følge rådene om munnbind, det har vi vennet oss til her på Gran Canaria. Ingen slipper inn på buss eller utested innendørs uten munnbind.

Jeg synes det er sørgelig at opposisjonen (les Høyre ved Wilhelmsen Trøen og Solberg) prøver å skåre politisk poeng på Omicron og smitteøkning. Det var over grensen til umusikalsk da forhenværende stortingspresident Trøen i beste sendetid utbasunerte at nå ville vel alle savne Høye, etter at Helseminister Kjerkhol hadde sittet i stolen i knappe 3 uker.

Nå gleder vi oss til vinter og førjul – 14 dager er nok.
Hilsen Ragnhild som er over gjennomsnittlig julete.

2 kommentarer
    1. Jeg håper dere kom trygt hjem til Norge og vinteren. Det er en fin tide komme hjem på nå, med både midtvinter og jul like rundt hjørnet. Jeg prøver å glede meg over hver dag, jeg er for gammel til å ønske at tiden går fort nå😉, men akkurat SOLSNU ser jeg frem til hvert år.

      Det er forresten ganske pussig hvor dårlig hukommelse damen Solberg & meningsfeller har for tiden, både når det gjelder korona og strømpriser.

      1. Så hyggelig å høre fra deg igjen, Merethe. Jorda vi kom vel hjem, en time forsinket, men ble møtt av et velsmurt testregime på Gardermoen. Imponerende. Deilig å være hjemme, særlig for meg som er så julete.
        Enig med deg – Høyredamene har veldig et veldig kort minne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg