Det er nok nå

Nok er nok når unge afghanere blir deportert fra Norge til internflukt i Afghanistan eller rett og slett til ny flukt hvor de ender på gaten i et annet europeisk land. Vår regjering som i flyktningespørsmål domineres av FrP sørger for at UDI/UNE ikke viser noen barmhjertighet når det gjelder de såkaldte Oktoberbarna.

Nok er nok når en norsk hjelpearbeider treffer en afghansk familie med barn som snakker norsk i flyktningeleiren Moria i Hellas. For fem år siden ble familien deportert fra Norge til Afghanistan hvor det i følge norske myndigheter (men ingen andre lands myndigheter) skulle være trygt. De ble forfulgt i Afghanistan og flyktet påny. Barna som nå er 13 og 16 år gamle har norsk som språk, de kjenner ikke språket i Afghanistan.

Nok er nok når unge mennesker som er godt integrert i Norge blir sendt tilbake til land som Iran hvor de blir forfulgt, fengslet og torturert.

Nok er nok når vår regjering (som altså lar FrP dominere innvandrings- og asylpolitikken) setter foten ned for å hente hjem en norsk dødssyk fireåring som bor med mor og søster i den beryktede AlHol-leiren nord i Syria. Nok er også nok når KrF og Venstre går med på slik umenneskelig behandling for å regjeringsmakt. Hvilken makt kan man spørre når de igjen og igjen må stemme mot sin overbevisning.

Nok er nok når Hussein med norsk kone og to norske barn får endelig avslag på søknad om oppholdstillatelse etter 11 – elleve- år i Norge. Hussein som er godt integrert i det norske samfunnet risikerer å bli skilt fra kone og barn og sendt tilbake til et land hvor han risikerer forfølgelse,

Nok er nok når Norge vurderer å sende ungdommer med midlertidig oppholdstillatelse tilbake til Syria etter at de har lært seg norsk, begynt å jobbe eller studere og funnet seg godt tilrette i det norske samfunnet.

Nok er nok når Norges regjering gjentatte ganger nekter å være med på en europeisk dugnad for flyktninger. Når andre land tar sin del vil ikke Norge delta. Da fem europeiske land i august tok på seg å ta i mot flyktninger som var reddet av det norske skipet Ocean Viking ville ikke Norge være med på hjelpeaksjonen.

Nok er nok når vi er så inderlig fornøyd med oss selv, når vi vil bli medlem av FNs sikkerhetsråd, men ikke vil leve opp til FNs Høykommesær for flyktninger eller Barnekonvensjonen som viser til barnets beste. Når barn og foreldre skilles eller barn må dø under kummerlige forhold i flyktningeleirer er det ikke til barnets beste.

Det er nok nå.

Hilsen Ragnhild som er glad det finnes organisasjoner og mennesker som i Dråpen i havet og Leger uten grenser.

 

3 kommentarer
    1. Ja nå er det faan meg nok. Her sitter du, en nordmann, og gråter over afghanere??? Du mener det er fælt at afghanere blir deporert til afghanistan? Jeg mener det er fælt at vi har afghanere i Norge, jeg vokste opp i Norge og her fantes det ikke en eneste afghaner. Hvorfor skulle det det?

      Gjør meg en tjeneste, finn et kart og sjekk størrelsen på afghanistan. Og sjekk samtidig hvor mange som bor der. Også kan du sjekke størrelsen på Norge og hvor mange som bor her. Når du har gjort det, så kan du prøve å forklare for meg hvorfor Norge skal slippe inn afghanere. Hvorfor i helvete skal aghanere få gå fritt inn i Norge og bosette seg? Hvorfor? Synes du synd på dem? Er det som er problemet, du er så snill og god? Jeg synes synd på Norge. Jeg bodde i verdens beste og tryggeste land og nå bor jeg i et toalett. Man kan ikke gå ut døra uten å møte utlendinger som aldri skulle ha vært her. Dette er hjemmet vårt, slipper du hvem som helst inn i ditt hjem? Nei, det gjør du faan ikke. Men du vil slippe hele verden inn i Norge, vårt hjem. Folk som deg er livsfarlige, du kjemper imot landet som ga deg alt du har. Dine forfedre bygget dette landet slik at idioter som deg kunne leve trygt og godt. Og nå knuser du alt dette, bare for å være snill mot afghanistan. Jeg skal fortelle deg hva jeg synes om afghanistan, Russland og USA burde gå inn i afghanistan idag og bombe det tilbake til år -10.000. Fjern det fra kartet. Afghanistan er en terrorfabrikk, det er et av de verste landene i verden idag. Og dette vil du importere til Norge. Faan ta deg og alle som deg. Vi er begge nordmenn men du er min fiende. Du ødelegger mitt land og mine barns fremtid, helt uten grunn, tror du folk sitter rolig og finner seg i det? Du er et svin, skjerp deg. Støtt landet ditt.

    2. Du sier altså at du er over 65 år gammel og du støtter innvadringen til Norge? Hvordan i helvete kan et godt voksent menneske si noe så idiotiskt? Du var i Norge når Norge var trygt og normalt, du har sett hvordan Norge var. Hva er feil med deg? Du har bodd lenge i verdens beste land og nå vil du importere hele afghanistan. Jeg kommer aldri, aldri! til å forstå hva som foregår inni det tomme hodet ditt. Nordmenn er snille, vi blir lært opp til å være dumsnille og gi bort alt vi har, men det finnes grenser. Jeg trodde det kun var hjernevaskede 20-åringer som støttet denne sayl galskapen, men her sitter altså du, en pensjonist, og prater tull. Du har altså ikke lært noe som helst på over 60 år!! Du er en skam for landet ditt, du er en skam for nordmenn. Hadde du tilhørt min familie, så hadde du blitt utstøtt. Ingen hadde pratet med deg. Ingen hadde hjulpet deg. Tenk litt over det før du importere flere terrorafghanere.

    3. Afghanistan er 8 ganger større enn Norge og det bor 15 ganger flere folk der. Og nå skal Norge redde afghanistan…. Man blir så oppgitt, folk som deg trenger å ta 3. klasse matematikk opp igjen. Dere forstår jo ikke enkle regnestykker, 5 millioner nordmenn kan ikke redde 100 millioner afghanere fra seg selv. Tanken er latterlig, det er en vits. Og hvis jeg reiser til afghanistan så er det ingen der som hjelper meg. Så hvorfor skal jeg hjelpe aghanere? Et folk som er mest kjent for å drepe folk og produsere terrorister. Du vil at vi skal hjelpe dem? Til helvete med dine sinnsyke ideer og til helvete med hele afghanistan.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg