13.04.2015

Jeg har kanskje litt lett for å bli opprørt. Jeg opprøres voldsomt av urettferdighet ute og hjemme, som hvordan Saudi-Arabia behandler samvittighetsfanger, at USA fortsatt praktiserer dødsstraff og hvordan pengene styrer utenriks- og handelspolitikken. Hvorfor skal vi selge våpendeler til Saudi-Arabia? Ja hvorfor skal vi i det hele tatt selge våpen? og hvorfor later vi som at vi er venner med regimer som vi helst ikke vil ta i? Bare for å tjene enda noen kroner!

Hver fredag arrangerer Amnesti en demonstrasjon foran den Saudi-Arabiske ambassaden i Oslo (og det samme skjer i mange andre byer her i landet og i andre land). Dette er viktig for Raif Badawi og alle andre samvittighetsfanger i Saudi-Arabia. Protester virker selv om det ikke alltid ser slik ut. Jeg undres på hvorfor vi ikke har fått noe svar fra Kronprinsen om han vil kontakte kongefamilien i Saudi-Arabia og be om løslatelse for samvittighetsfanger. At det skal være så vanskelig for en Kronprins som i alle fall later som han har sosial samvittighet!

Jeg klarer også å hisse meg opp over relativt små ting – som for eksempel alle trend-diettene som ser dagens lys, en etter en, for så å forsvinne, men ikke før noen smarte markedsførere og bokprodusenter har tjent seg ganske velstående på folks evige jakt på lykke og en vakker (les tynn) kropp. Det siste er juicing hvor en selvlært profet fikk førstesideoppslag med et ganske horribelt mantra: Drikk kun juicer i opptil 40 (førti) dager og bli sunnere, lykkeligere og vakrere. Jeg har ingen problemer med at noen ønsker å faste ved å bare drikke juicer i en eller to uker! Men å påstå at slik faste er sunt over lengre tidsrom er fullstendig galt. Kroppen trenger fett og protein – uten essensielle fettsyrer blir vi syke og uten protein bygger vi ikke kroppen. Så enkelt er det. Det bekymrer meg at noenlunde oppegående kvinner lar seg lure til å tro på denne typen feilinformasjon og bringe samme feilinformasjon videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg