St.Hans

St.Hans feiring på mitt favorittsted – Bråtane i Kragerøfjorden. Her har jeg feriert siden jeg var 7 år gammel. Alle barn og barnebarn har sommerminner herfra og det håper jeg skal vedvare. I år har barnebarn Helena, søster Bente og jeg feiret St.Hans på tradisjonell vis, med rømmegrøt og spekemat, bål i grillen og utsikt over fjorden. Helena og jeg har noen fine dager i solen, vi leser, prater, jeg luker og dagene går. Nattfiolen dufter som den alltid gjør ved St.Hanstider, bare om en uke eller to vil den være borte.

Før St.Hans hadde vi noen fantastiske dager på Manshausen i Steigen. Drømmevær, midnattssol, fjellturer og hyggelig selskap. Tross dramatikk med motorsag som ikke fikk bli med, feil bagasje med hjem og nødvendig tur til Rena for å avlevere feil bagasje har vi bare gode minner fra turen nå alt har ordnet seg. Motorsagen er tilbake (det ble truet med å destruere den) bagasje er levert, vi har fått vår egen tilbake og roen har senket seg her jeg sitter på mitt smultronstelle. Det er lykken å være her med noen av dem jeg er glad i – i dag kom Thor- Øistein også etter noen fredelige dager i byen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg